maandag 30 mei 2011

dansen'

Vanmiddag moesten we met ‘lichamelijke opvoeding’  speerwerpen,
Normaal gesproken zou me dat toch wel beetje goed af moeten gaan?
maar nee hoor. ik had mijzelf weer eens overschat.
Na eerst de speer 3x over de kop hebben gegooid, 2x bijna in het oog van mijn lieftallige buurvrouw M. hebben geprikt en hem 345678987654567x (lees=heel veel)  helemaal schuin hebben gegooid, was het alweer het einde van het uurtje speerwerpen.
Van onze gymdocent mochten we twee dingen doen; of zonnen, of voetballen.
Als je mijn vorige blog hebt gelezen, weet je natuurlijk al wat ik zou kiezen,
inderdaad, zonnen!
Daar lagen we dan, op onze rug naar de blauwe lucht te staren.
waren we al het blauw zat, dan deden we gewoon onze ogen dicht en luisterden naar party rock anthem van LMFAO, die op dat moment opstond.
genieten is dat, gewoon helemaal niks doen, in de zon liggen en muziek luisteren.
en toen ineens schoot mij en vriendin M. wat te binnen toen we het stukje hoorde van;
everyday i’m shuffling.  tudududud du du, tut u du du du du du.  - en zo gaat het nog even door. -
Maar het gaat natuurlijk om het woord shuffling,
toen ik het hoorde draaide ik mijn hoofd voor zover het kon naar vriendin M. toe,
ze keek me aan en zei; ‘jaaaa, marieke, dat kunnen wij ook hea!’  en ze gaf me de box.
andere vriendinnen bemoeiden zich ermee en zeiden dat we dat moesten laten zien,
en nou, daar stonden we dan.
muziek dr bij, en shuffelen maar.
nou dat ging natuurlijk zéeer perfect. –not-
Toen waren we op het idee te komen om gewoon te gaan dansen,
met zn allen. Nou daar bakten we natuurlijk ook zeer veel van, zoals je misschien al dacht.
Maar waar het om ging was dat we natuurlijk wel dikke lol hadden,
We lagen helemaal dubbel om ‘die ene geniale move’  en om ‘dat ene geniale pasje’ en natuurlijk ook om alle mensen die ons aan zaten te staren of we gek waren.
Misschien denk je nu; ooh, leuk verhaal hoor. maar hier kan ik toch niks mee?
Dr zit natuurlijk ook een bedoeling achter deze blog;
Dans! Ook al kan je het niet, doe het gewoon.
Het is fijn, je wordt er vrolijk van (lees=je krijgt endorfine=een geluk makend stofje), het is goed voor je lichaam&conditie en als je het ook nog een beetje kan ziet het er faboulous' uit.
Ben je niet geboren als boombox maar eerder als een stijve hark?
dans gewoon, maar hou het dan liever wel voor je zelf,
je wilt ook weer niet zwaar voor lul staan toch?

- shake your ass’ and dance till you die -

Lots of Love.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten